mail@8dim-lamias.fth.sch.gr 22310 26312

Τμήμα Ένταξης

Το Τμήμα Ένταξης (Τ.Ε.) αποτελεί μια δομή Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, που λειτουργεί μέσα στο Γενικό Σχολείο.
Στόχος του Τ.Ε. είναι η εκπαιδευτική στήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, σε ώρες λειτουργίας του σχολείου, μέσα από εξατομικευμένα ατομικά ή ομαδικά προγράμματα που τους παρέχει.
Οι μαθητές που φοιτούν στο Τ.Ε. είναι παιδιά με γενικές ή ειδικές εκπαιδευτικές δυσκολίες, προβλήματα συμπεριφοράς και χαμηλή σχολική επίδοση. Ανάλογα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες που εμφανίζουν καθορίζονται και οι ώρες που εβδομαδιαίως θα παρακολουθούν το Τ.Ε.
Για να μπορέσουν να συμμετέχουν στο Τ.Ε. χρειάζεται:

  1. να έχουν γνωμάτευση από αρμόδιο φορέα για τη διάγνωση ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών (π.χ. Κ.Ε.Σ.Υ, Ιατροπαιδαγωγικό κέντρο).
  2. να διεξαχθεί άτυπη παιδαγωγική αξιολόγηση από τον εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής, έπειτα από πρόταση του εκπαιδευτικού γενικής τάξης και με την σύμφωνη γνώμη του Διευθυντή του σχολείου και του Συντονιστή Εκπαίδευσης.
    Απαραίτητη προϋπόθεση βέβαια για την φοίτηση ενός μαθητή στο Τ.Ε. αποτελεί η συγκατάθεση γονέα/κηδεμόνα με Υπεύθυνη Δήλωση.
    Είναι σημαντικό οι γονείς να αντιμετωπίσουν όποιους δισταγμούς έχουν και να στείλουν το παιδί τους για βοήθεια στο Τ.Ε. Με την συμμετοχή στο Τ.Ε. ενισχύεται η αυτοπεποίθησή του, καθώς διδάσκεται δεξιότητες που δεν είχε μέχρι τότε στην κατοχή του. Ο μαθητής δουλεύει σε εντοπισμένες δυσκολίες ανάγνωσης, γραφής ή μαθηματικών και συγχρόνως μαθαίνει πώς να χρησιμοποιεί στρατηγικές μόνος του για να ανταποκρίνεται καλύτερα στις απαιτήσεις των μαθημάτων του.

Ο εκπαιδευτικός του Τ.Ε. επιλέγει δώδεκα (12) το μέγιστο μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και τους οργανώνει σε μικρές ομάδες.
Η συμμετοχή στην ομάδα σχετίζεται με κοινές δυσκολίες που παρουσιάζουν οι μαθητές και όχι με την ηλικία τους ή την τάξη φοίτησης τους. Για παράδειγμα, ένας μαθητής της Γ΄ μπορεί να δουλεύει με έναν μαθητή της Δ΄τάξης.

Στη συνέχεια, προγραμματίζονται οι ώρες φοίτησης, ώστε ο μαθητής να μη χάνει μαθήματα που παρακολουθεί και αποδίδει ή που αγαπά και ενισχύουν την αυτοεικόνα του. Σε ορισμένες περιπτώσεις η παρέμβαση γίνεται μέσα στη γενική τάξη του μαθητή, όταν αυτό συμβάλλει και βελτιώνει τις ατομικές εκπαιδευτικές ανάγκες του ενώ παράλληλα ενισχύει την επίδοσή του στα τρέχοντα γνωστικά αντικείμενα.